TERMENII ȘI CONDIȚIILE DE FOLOSIRE A WEBSITE-ULUI WWW.GEEKNET.RO
Vizitarea, utilizarea sau plasarea comenzilor pe site-ul www.geeknet.ro implică acceptarea termenilor și condițiilor detaliate mai jos. Vă recomandăm să citiți cu atenție acești termeni pentru a asigura o experiență optimă de utilizare a site-ului.
Administrare Site:
Site-ul www.geeknet.ro este administrat de Geek Network Inc SRL, având sediul social în București, Sector 3, Aleea Barajul Sadului, nr. 4, înregistrată la Registrul Comerțului cu numărul J40/14720/2013 și având codul unic de identificare fiscală (CUI) 32528579.
Modificări Termeni și Condiții:
Ne rezervăm dreptul de a actualiza sau modifica în orice moment prezentul document și/sau conținutul site-ului www.geeknet.ro fără o notificare prealabilă. Vă încurajăm să verificați periodic această pagină pentru a consulta cea mai recentă versiune a termenilor și condițiilor aplicabile.
1. Despre noi
Acest document, denumit „Termeni și Condiții”, stabilește regulile care reglementează interacțiunile și relația comercială dintre Geek Network Inc SRL (administratorul site-ului geeknet.ro) și tine, în calitate de vizitator, utilizator sau client. Prin accesarea site-ului, crearea unui cont sau achiziționarea unui produs ori serviciu, accepți acești termeni.
„Termeni și Condiții” reprezintă contractul încheiat la distanță între noi și tine, având ca obiect utilizarea site-ului și derularea tranzacțiilor comerciale.
1.1. Cine suntem noi?
Datele de identificare ale societății:
- Denumire: SC Geek Network Inc SRL
- Sediul social: Strada Aleea Barajul Sadului nr. 4, Sector 3, București
- Număr de înregistrare la Registrul Comerțului: J40/14720/2013
- Cod unic de identificare (CUI): 32528579
- Adresă de e-mail: contact@geeknet.ro
1.2. Cu ce ne ocupăm?
Geek Network Inc este o entitate juridică ce deține și administrează site-ul https://www.geeknet.ro (denumit în continuare „Site-ul” sau „Platforma”). Platforma permite:
- Vânzătorilor (persoane fizice sau juridice) să listeze și să vândă produse „geek” sau „de colecție” second-hand.
- Cumpărătorilor să achiziționeze produse second-hand „geek”/„de colecție” sau produse noi, inclusiv articole create de artiști locali, accesorii de board games, comic books și produse proprii sau realizate de parteneri.
Structura stocului:
- O parte din produsele second-hand disponibile pe Platformă aparțin Vânzătorilor (persoane fizice).
- Cealaltă parte a stocului aparține Geek Network Inc.
Procesul de verificare:
Toate produsele second-hand care ajung la vânzare prin intermediul Platformei trec, înainte de listare, printr-un proces de verificare amănunțită pentru a asigura calitatea și autenticitatea lor.
Condiții de acces și utilizare:
Platforma poate fi accesată de oricine, în calitate de Vizitator. Totuși, pentru a utiliza Platforma și a beneficia de produsele și serviciile noastre, trebuie să accepți în prealabil acești Termeni și Condiții.
Dacă nu accepți acest document, nu vom putea intra într-o relație contractuală cu tine, iar accesul la produsele și serviciile oferite de Geek Network Inc nu va fi posibil.
1.3. Definiții și alte aspecte
În cadrul acestui document, anumiți termeni sunt scriși cu majuscule pentru a sublinia importanța lor. Termenii sunt definiți mai jos, iar pentru clarificări, te poți întoarce oricând la această secțiune. Precizăm că singularul include pluralul și invers.
- Afiliați sau Parteneri: Vânzători sau producători care comercializează pe Platformă produse noi, handmade sau de producție proprie.
- Bun Second Hand: Bunuri mobile (ex. jocuri de societate, figurine, benzi desenate, cărți) trimise de Vânzători sau vândute de Geek Network înainte de a fi listate pe Platformă ca Produse Second Hand.
- Bun: Produse realizate de Geek Network Inc sau parteneri (terți), disponibile spre vânzare ca Produse.
- Campanie: Acțiune temporară de promovare a unor Produse Second Hand, Produse sau Servicii, organizată de Geek Network.
- Client: Persoană fizică (peste 18 ani) sau juridică ce deține un Cont pe Platformă și înregistrează o Comandă ca și Cumpărător.
- Comunicări Comerciale: Mesaje transmise de Geek Network (ex: e-mailuri, SMS-uri) conținând informații despre Produse, promoții, oferte, cercetări de piață sau alte materiale relevante.
- Consumator: Client persoană fizică ce încheie un contract la distanță cu Geek Network prin mijloace electronice, beneficiind de drepturi suplimentare conform legislației (ex: drept de retragere, garanție de conformitate).
- Cont: Secțiune personală pe Platformă, accesibilă prin e-mail și parolă, unde sunt stocate informații personale, comenzi, recenzii și alte date legate de utilizarea Serviciilor. Utilizatorul este responsabil pentru securitatea datelor de acces și actualizarea informațiilor din Cont.
- Contract: Acord încheiat la distanță între Geek Network și Client pentru furnizarea de Produse sau Servicii, reglementat de Termeni și Condiții și alte documente aplicabile.
- Cumpărător: Client care transmite o Comandă pentru achiziționarea de Produse/Produse Second Hand de pe Platformă.
- Preț de Retail (sau Preț de Nou): Prețul mediu al unui Produs nou, calculat ca medie aritmetică a prețurilor din magazinele de referință selectate de Geek Network. Este afișat strict în scop informativ. Acest preț nu este cel la care produsele pot fi achiziționate pe Platformă.
Acesta este afișat pentru produsele puse la vanzare din categoria Second-Hand și poate sa lipseasca dacă el nu mai poate fi calculat sau nu mai reprezintă o relevanță (în cazul produselor rare, out of print, etc care au un preț de revanzare mai mare decat media).
- Preț de Vânzare (sau Preț GN): Prețul final stabilit de Geek Network pentru Produsele din categoria Second Hand, exclusiv eventualele costuri de ambalare și livrare.
- Preț Anterior de Vânzare: Cel mai mic preț practicat pentru un Produs în ultimele 30 de zile înaintea aplicării unei reduceri, afișat în contextul Campaniilor.
- Proces: Set de acțiuni realizate de Geek Network pentru verificarea estetică și funcțională a Bunurilor Second Hand înainte de listarea pe Platformă.
- Produs Second Hand: Bunurile verificate și acceptate pentru vânzare după parcurgerea Procesului.
- Produse: Bunuri realizate de Geek Network Inc sau parteneri, disponibile pe Platformă.
- Site sau Platformă: Domeniul https://www.geeknet.ro, inclusiv subdomeniile și paginile conexe.
- Specificații: Caracteristici estetice și funcționale ale Produselor.
- Utilizator: Persoană care accesează Platforma și își creează un Cont pentru a beneficia de Produse și Servicii.
- Vânzare: Tranzacția prin care un Produs este achiziționat de către un Cumpărător.
- Vizitator: Persoană care accesează Platforma pentru informare, fără a deține un Cont.
- Recenzie: Evaluare scrisă a unui Produs sau Serviciu achiziționat, oferită de un Cumpărător pentru a descrie experiența personală.
- Rating: Gradul de satisfacție exprimat de Cumpărător pentru Produsele/Serviciile achiziționate, sub formă de stele (1–5), acordat împreună cu Recenzia.
2. Politica comerciala online Geek Network. Caracteristici principale.
Ne propunem să menținem un mediu online sigur și corect, în conformitate cu legile și normele morale, astfel încât utilizarea Site-ului să fie realizată exclusiv în scopuri legitime, precum informarea sau achiziționarea Produselor și Serviciilor oferite. În cazul în care identificăm intenții care contravin acestor principii, ne rezervăm dreptul de a refuza procesarea comenzilor sau, în cazuri grave, de a restricționa accesul la Platformă. O comandă plasată pe Site este considerată valabilă doar după ce este confirmată de Geek Network prin email, SMS sau notificări push, iar până la momentul confirmării aceasta rămâne o solicitare de achiziție. Aceste măsuri asigură o relație comercială transparentă, protejând resursele și interesele tuturor părților implicate.
2.1. Accesul la Platformă pentru efectuarea unei Comenzi este disponibil tuturor persoanelor care acționează în mod legitim și au intenția clară de a achiziționa unul sau mai multe Bunuri, inclusiv Bunuri Second Hand, cu condiția respectării termenilor și condițiilor stipulate în prezentul document.
2.2. În cazul în care ai autorizat o persoană minoră să utilizeze Site-ul, îți asumi în mod exclusiv și integral răspunderea pentru comportamentul acesteia pe Site, incluzând orice acțiuni întreprinse de minor și eventualele prejudicii sau daune care ar putea rezulta din acestea.
2.3. Utilizarea abuzivă a Platformei este strict interzisă, incluzând orice acțiune contrară bunelor practici în domeniu, reglementărilor și legislației în vigoare sau care poate cauza prejudicii Geek Network, Afiliaților ori Partenerilor contractuali.
2.4. Ne rezervăm dreptul de a-ți refuza accesul la o parte sau la toate funcțiile Platformei și de a restricționa procesarea și/sau livrarea unei Comenzi în cazul în care, conform opiniei noastre rezonabile, există suspiciuni de fraudă din partea ta, comportamente care pot prejudicia interesele Geek Network sau ale Afiliaților/Partenerilor noștri, sau dacă utilizezi Platforma într-un mod abuziv.
2.5. Prin accesarea și utilizarea Platformei, deschiderea unui cont și, după caz, înregistrarea unei Comenzi, accepți și ești de acord cu forma de comunicare la distanță (de exemplu, telefonic sau prin e-mail) prin care Geek Network va derula operațiunile.
2.6. Toate informațiile furnizate pentru descrierea Produselor (inclusiv, dar fără a se limita la imagini statice sau dinamice, text descriptiv, prezentări grafice sau video) au rol exclusiv de prezentare și informare. Geek Network depune toate diligențele rezonabile pentru a asigura corectitudinea informațiilor referitoare la prețuri, Produse și Specificațiile acestora, prezentate pe Platformă.
2.7. Dacă prețurile sau orice alte detalii legate de Specificațiile Produselor au fost afișate eronat pe Platformă, din orice motiv, și ai plasat o Comandă, te vom informa prin e-mail sau printr-o altă modalitate de comunicare agreată, în cel mai scurt timp, cu privire la eroarea produsă. În acest caz, vom face toate demersurile rezonabile pentru a onora Comanda în condiții similare celor publicate pe Site și pentru a remedia eventualele inconveniente cauzate.
2.8. Vom publica pe Platformă informații despre Produse și/sau Campanii promoționale, inclusiv ale unor parteneri Geek Network, disponibile pentru o anumită perioadă de timp și în limita unui stoc disponibil. Te rugăm să ai în vedere că pot exista situații în care nu vom putea afișa stocul actualizat sau să actualizăm datele în timp real. Cu toate acestea, te vom informa despre diferențele față de situația reală până la confirmarea Comenzii, astfel încât să poți decide dacă accepți sau nu noile condiții.
2.9. Produsele care fac obiectul vânzării în cadrul unei promoții sau campanii de orice tip vor fi supuse și Termenilor și Condițiilor aplicabile respectivei campanii sau promoții, pe care ți le vom aduce la cunoștință. Acestea se vor completa cu prevederile prezentului document.
2.10. Orice promoții prezentate pe Platformă sunt valabile pe durata menționată. În cazul în care nu este indicată o durată pentru desfășurarea promoțiilor, acestea vor fi valabile în limita stocurilor disponibile.
2.11. Notificarea primită prin e-mail de tine după transmiterea Comenzii, cu privire la înregistrarea respectivei Comenzi, are rol de informare și nu reprezintă acceptarea Comenzii de către noi. Asta înseamnă că nu se încheie un contract de vânzare Produse/Produse Second Hand sau prestare Servicii între noi la acel moment. Comanda ta se consideră acceptată de către noi și contractul de vânzare – cumpărare Produse/produse Second Hand sau prestare Servicii se încheie în condițiile prezentului document și cu respectarea specificațiilor din Comandă, la momentul confirmării de către Geek Network a Comenzii tale, adică la confirmarea disponibilității Produselor, în condițiile comandate de tine.
2.12. Pentru motive justificate (inclusiv, dar fără a se limita la, lipsa din stoc a unor Produse), ne rezervăm dreptul de a propune modificarea tipului ori cantității Produselor din Comandă. Într-o astfel de situație, te vom înștiința imediat cu privire la modificarea intervenită, iar tu vei putea să accepți sau să refuzi modificarea Comenzii. În cazul în care refuzi, Comanda se consideră anulată, iar părțile vor fi repuse în situația anterioară emiterii Comenzii (inclusiv prin rambursarea de către noi a oricăror sume încasate de la tine, dacă este cazul), fără a exista vreo răspundere față de tine.
2.13. Geek Network acceptă Comanda ta și o confirmă prin SMS, e-mail, notificare push sau alt mod pe care îl avem implementat la momentul respectiv și care permite consemnarea pe suport durabil a acesteia. Ca regulă, odată cu confirmarea Comenzii vei primi și informații referitoare la preluarea Bunurilor și/sau livrarea Produselor. Te rugăm să ai în vedere că din Contractul încheiat cu tine la distanță (contract de vânzare Produse) face parte prezentul document, Comanda precum și toate înțelegerile ulterioare dintre noi și tine cu privire la Comandă, consemnate în scris, pe suport electronic sau pe suport fizic.
2.14. Transferul riscurilor. Geek Network este răspunzător de riscul de deteriorare sau pierdere a Bunului/Produsului pe toată perioada în care acesta se află în posesia sa, precum și pe toată perioada de livrare, transport, manipulare și depozitare, în cazul în care serviciile de transport, manipulare și depozitare sunt efectuate de către Geek Network sau au fost contractate de Geek Network.
2.15. Recenzii și Rating. În urma finalizării unei Comenzi și a Vânzării Produsului, Clientul are posibilitatea, la inițiativa sa sau ca răspuns la solicitarea expresă a Geek Network, prin opțiunile disponibile în Contul de Utilizator, pe Platformă sau puse la dispoziția sa printr-un email de informare transmis în acest scop de Geek Network, să prezinte pe scurt, referitor la Produsele sau Serviciile achiziționate, părerea personală referitoare la calitatea acestora și conformitatea cu informațiile furnizate de Geek Network. Recenzia va fi însoțită de o evaluare în stele a nivelului de satisfacție al Clientului, acesta putând opta între o stea pentru cel mai scăzut nivel de satisfacție și 5 stele pentru cel mai înalt grad de satisfacție. Această evaluare neputând fi acordată decât la momentul și împreună cu Recenzia. Geek Network permite transmiterea de Recenzii doar persoanelor pentru care rezultă din evidențele Geek Network că au achiziționat respectivul Produs sau Serviciu prin Platformă, garantând Consumatorilor care consultă Recenziile, această proveniență. Recenziile sunt filtrate de Geek Network anterior postării pe Site, astfel încât să se asigure respectarea unui limbaj corespunzător, Geek Network rezervându-și dreptul de a nu posta Recenziile care conțin un limbaj vulgar, neclar și agresiv. Recenziile sunt postate, în funcție de funcționalitățile Platformei, pe pagina principală a Platformei, într-o secțiune dedicată Recenziilor și/sau pe pagina dedicată fiecărui Produs în parte. Recenziile sunt vizibile Consumatorului în ordinea calendaristică a postării lor pe Site, pentru o perioadă de cel puțin 1 an de la postare.
2.16. Ne poți contacta în general la adresa de e-mail din secțiunea „Contact” din Platformă pentru orice nelămurire sau probleme în legătură cu Comanda, inclusiv pentru a identifica și corecta eventuale erori care au loc cu ocazia introducerii datelor. În funcție de dezvoltările tehnice ale Site-ului, este posibil să ai la îndemână și alte metode de comunicare cu noi (precum chat online, comunicare din Contul tău de Utilizator/Client, rețele de socializare etc.), pe care ți le vom aduce la cunoștință. Cu toate acestea, în cazul în care nu ne sesizezi despre aceste neconcordante sau disfuncționalități anterior emiterii confirmării Comenzii sau începerii prestării Serviciilor, corecțiile nu se vor mai putea face decât în cazuri excepționale, dacă nu implică un efort disproporționat din partea noastră iar uneori vor putea presupune costuri în sarcina ta (de ex: costuri impuse de entitățile finanțatoare, partenere Geek Network, în cazul opțiunii de plată a Produselor prin credit, când procedura de verificare a eligibilității tale a fost deja demarată de aceste entități pentru sumele menționate în Comandă, iar aceste valori se modifică).
2.17. Clientul Geek Network care optează pentru emiterea facturii pe persoană juridică pierde calitatea de Consumator în relația contractuală cu Geek Network, putând decide în mod unilateral dar transparent, retragerea sau păstrarea în relația cu aceștia a drepturilor stabilite de lege în beneficiul exclusiv al Consumatorului. Referințele din cuprinsul prezentului document la Consumator nu se vor aplica și persoanelor juridice. Orice sesizare sau solicitare de informații se va face doar prin intermediul secțiunii „Contact” din Platformă sau prin intermediul altor funcționalități ale Platformei, în curs de dezvoltare. Rețelele sociale (Instagram, Facebook, TikTok etc.) nu reprezintă canale oficiale de comunicare iar plângerile și solicitările de informații transmise prin intermediul acestora nu vor fi luate în considerare în procesul de răspuns la solicitări de informații și/sau procesul de soluționare a plângerilor.
3. Cum funcționează Geek Network?
3.1. Dacă vrei să cumperi un Produs Second Hand de pe Platforma Geek Network
Geek Network este o platformă care îți permite să cumperi produse de colecție, în special din universul pop culture și „geek” (jocuri de societate, benzi desenate, figurine etc.), toate verificate din punct de vedere estetic. Produsele second hand disponibile pe geeknet.ro provin fie din stocul nostru propriu, fie de la Vânzători care doresc să le pună la vânzare.
Pentru produsele care sunt verificate prin sistemul „Fulfillment by GN”, noi nu doar vindem, ci ne asigurăm că fiecare Produs Second Hand este verificat înainte de a fi listat pe Platformă, pentru a oferi toate detaliile corecte și caracteristicile reale, astfel încât să poți face o alegere informată. În cazul altor produse, verificarea se face la distanță, pe baza fotografiilor.
Distingerea dintre cele două tipuri de verificare va fi clar menționată pe pagina fiecărui produs. Indiferent că achiziționezi un Produs pentru tine, pentru un prieten sau ca cadou, ne asigurăm că produsul va corespunde așteptărilor tale. Depunem toate eforturile pentru a fi transparenți și pentru a te informa în legătură cu procesul nostru de verificare și plasare a comenzilor. Pentru mai multe detalii, te invităm să consulți secțiunea „Întrebări frecvente” pentru a înțelege mai bine cum funcționează întregul mecanism.
3.2. Ce găsești pe Platforma geeknet.ro?
Pe Platforma geeknet.ro găsești atât produse second-hand (adică deja folosite), cât și produse noi.
- Produse second-hand: Acestea au fost utilizate sau expuse, dar sunt în stare bună. Fiecare produs va fi însoțit de detalii clare despre starea acestuia.
- Produse noi: Acestea provin din producția proprie a Geek Network sau de la parteneri (afiliați sau terți).
3.3. Geek Network folosește mai multe criterii de gradare pentru a determina starea estetică (din exterior și interior) a produsului pe care dorești să-l pui la vânzare, în funcție de categoria din care face parte Produsul Second Hand.
Avem trei mari categorii:
- Jocuri de societate (Board Games)
- Benzile desenate
- Figurine
3.3.1. Sistemul de gradare pentru Jocurile de societate (Board Games)
Stare ambalaj | |
Ca nou | Ambalaj cu sau fără țiplă (detaliat în descriere). Produs fără urme vizibile de folosință anterioară sau cu semne exterioare minime. |
Perfect | Ambalajul prezintă urme fine de utilizare: ușoare decolorări naturale, cute discrete, insesizabile. Jucat de una-două ori, dar foarte bine întreținut. |
Foarte Bun | Ambalajul poate prezenta zgârieturi minore, cute sau ușoare uzuri la colțuri, însă fără rupturi evidente. |
Bun | Ambalaj cu semne clare de folosire: cute medii, urme pe colțuri, mici rupturi sau zgârieturi, pete mici etc. Încă complet și utilizabil. |
Decent | Folosire intensă. Ambalajul poate avea defecte vizibile, cum ar fi rupturi, urme de pix, cute mari, pete. Totuși, nu lipsesc bucăți din ambalaj. |
Slab | Ambalaj deteriorat, cu rupturi care afectează integritatea, pete mari, zgârieturi și cute vizibile. Textul sau imaginile pot fi greu lizibile, iar ambalajul poate avea bucăți lipsă (specificat în descriere). |
Stare componente | |
Ca nou | Componentele sunt țiplate sau nu (menționat în descriere). Fără urme de utilizare, în stare impecabilă. |
Perfect | Componente cu urme minime de folosire. Produs jucat rareori, componentele fiind bine întreținute. |
Foarte Bun | Componente cu urme ușoare de zgârieturi, uzură superficială sau mici decolorări naturale, dar încă în stare foarte bună |
Bun | Componente cu semne mai vizibile de utilizare: zgârieturi, mici rupturi, cute minore sau pete mici. Toate piesele sunt prezente, iar produsul este complet funcțional. |
Decent | Componente folosite intens, cu defecte vizibile precum rupturi, zgârieturi, cute mari sau pete. Pot lipsi unele piese (specificate în descriere), dar produsul este încă utilizabil. |
Slab | Componente în stare avansată de uzură: rupturi mari, pete severe, zgârieturi și cute vizibile, cu posibile probleme de lizibilitate. Pot lipsi unele piese (specificate în descriere). |
3.3.2 Sistemul de gradare pentru Benzile Desenate (Comic Books)
Ca nou | Nu este exact ca ieșit din tipografie, dar pe aproape. Produsul este lipsit în totalitate sau aproape în totalitate de semne exterioare de folosință anterioara. Uzură relativă din cauza vârstei și manevrării. Coperta poate prezinta o cantitate rezonabilă de zgarieturi, care provin din manipularea/păstrarea produsului. Este posibilă o ușoară pierdere a strălucirii sau a culorii. Marginile prezintă o oarecare uzură. |
Perfect | Coperta este intactă, dar poate fi pliată, prezinta rupturi, cute, riduri. Ar putea avea o mica porțiune de coperta lipsa sau o perforatie sau o gaura care nu afectează imaginea centrala sau interiorul cărții. Foile posibil sa fie detașate dintr- o capsa, sau alte probleme de prindere. Daune minore ale apei pot fi prezente în/pe carte; paginile pot fi decolorate in mod natural, dar în mare parte intacte. Nimic despre condiție nu ar trebui sa afecteze lizibilitatea cărții. Aceasta este o copie completa gata de lecturat fără probleme. |
Foarte Bun | Nu chiar ca ieșit din tipar, dar pe acolo. Coperțile sunt cat de curat posibile, cu urme fine de indoire, printare, stres asupra sistemului de prindere (capse, etc). |
Bun | Cu coperti in stare buna, un numar modest de urme de indoiere si sifonare, limitate la zonele periferice, departe de imaginea centrala. Nu sunt urme de cute sau pliuri. Culoarea paginii este consistenta și uniforma, cu dovezi minime de decolorare sau modificare. |
Decent | Luciul si culorile copertei ar trebui sa fie intacte, cu doar cele mai subtile urme de îndoituri, sifonare sau cute de colt. Pot fi prezente defectiuni, zbarcituri, lovituri si alte deformări de impact/utilizare, dar ar trebui sa fie minime în zona imaginii centrale a copertei. Pot fi prezente cute, lovituri si amprente ale materialelor adăugate in interiorul benzii desenate (cârti de schimb etc.). Paginile sunt relativ apropiate de culoarea lor originala. |
Slab | In stare proasta. Paginele pot fi decapsate, lipsa. Pete severe, care pot afecta lizibiltatea textului sau a imaginii. Fara valoare de colectie. Prezinta pagini rupte sau indoite. Urme grave de indoire. |
3.3.3 Sistemul de gradare pentru Figurine
Ca nou | Statuetele sunt ambalate (cu sau fără țiplă, menționat în descriere). Fără urme de utilizare, în stare impecabilă. |
Perfect | Figurinele pot avea urme minime de manipulare, aproape insesizabile. Au fost expuse sau utilizate rareori, fiind foarte bine întreținute. |
Foarte Bun | Urme fine sau superficiale de zgârieturi, ușoare decolorări sau uzură. |
Bun | Statuetele prezintă semne clare de utilizare: zgârieturi ușoare, mici rupturi sau pete. Toate părțile sunt prezente și funcționale, dar pot avea detalii ușor afectate. |
Decent | Figurinele au urme vizibile de utilizare intensă, inclusiv zgârieturi, rupturi sau pete. Pot lipsi unele piese (specificate în descriere). |
Slab | Sunt în stare proastă, prezentând rupturi mari, pete severe și zgârieturi vizibile. Detaliile pot fi afectate semnificativ, iar unele părți pot lipsi (specificate în descriere). |
3.4. Cum pot cumpăra Produse. Plasarea Comenzilor.
3.4.1. Achiziționarea Produselor listate pe Platformă se face în exclusivitate printr-o Comandă de achiziție plasată pe Site, conform indicațiilor de mai jos.
3.4.1.1. Pentru a comanda produse de pe www.geeknet.ro, poți adăuga produsele dorite în coșul de cumpărături, cu sau fără crearea unui cont prealabil. Odată adăugat un produs în coș, acesta va fi disponibil doar dacă există în stocul Geek Network la momentul efectuării și confirmării comenzii.
3.4.1.2. Pentru a finaliza achiziția, va trebui să îți creezi un cont pe platformă, conform instrucțiunilor oferite (folosind o adresă de email și o parolă, sau alte metode de autentificare disponibile). Crearea unui cont este necesară pentru a putea plasa comenzi și pentru a gestiona comenzile și informațiile referitoare la acestea (de exemplu, facturi fiscale). Nu poți plasa o comandă fără un cont, iar comenzile nu pot fi efectuate prin alte canale (telefon, email, rețele sociale etc.).
Atenție! Toate datele furnizate trebuie să fie corecte și complete. Geek Network nu își asumă responsabilitatea pentru orice prejudiciu care ar putea apărea din furnizarea de informații eronate sau incomplete.
3.4.1.3. Comenzile pot fi plasate oricând, însă vor fi verificate și confirmate de Geek Network doar în zilele lucrătoare (luni-vineri, între 8:00-17:00), iar comenzile plasate în weekend sau în zilele libere vor fi confirmate începând cu prima zi lucrătoare următoare.
3.4.1.4. Ne obligăm să verificăm și să confirmăm comenzile în scris, prin email sau prin alte metode disponibile. În cazul în care nu putem valida o comandă (de exemplu, stoc indisponibil), îți vom comunica anularea comenzii și returnarea sumelor plătite.
3.4.1.5. Adăugarea unui produs în coșul de cumpărături nu înseamnă rezervarea automată a acestuia. Rezervarea produsului se face doar după finalizarea comenzii.
3.4.1.6. Contractul de vânzare-cumpărare a produsului se consideră încheiat la distanță, la data confirmării comenzii de către Geek Network, conform celor menționate în articolul 2.11. Acesta este reglementat de prezentul document și de legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor în cazul contractelor încheiate la distanță. Comanda ta va fi finalizată la data plății prețului produselor și livrării acestora.
3.4.1.7. Prin plasarea comenzii, confirmi că toate informațiile furnizate sunt corecte și complete și că îți asumi obligația de a achita suma totală indicată.
3.4.1.8. Prin crearea unui cont sau prin plasarea unei comenzi, ești de acord ca Geek Network să te contacteze prin orice mijloc disponibil pentru procesarea și finalizarea comenzii. Lipsa unui răspuns din partea ta poate duce la anularea comenzii și la indisponibilitatea produselor pentru o nouă comandă.
3.4.2. Anularea și modificarea Comenzilor
3.4.2.1. Geek Network își rezervă dreptul de a anula o comandă, chiar și după confirmarea acesteia, fără a fi răspunzător față de tine, în următoarele cazuri:
- Banca emitentă a cardului nu acceptă tranzacția, în cazul plății online.
- Procesatorul nostru de carduri nu validează tranzacția (de exemplu, din cauza fondurilor insuficiente sau alte motive conform politicii procesatorului), în cazul plății online.
- Finalizarea plății nu se face în termenul indicat prin factura proformă, în cazul plății prin transfer bancar/internet banking.
- Datele furnizate sunt incomplete sau incorecte.
- Nu confirmi comanda atunci când te contactăm pentru a o confirma.
- Considerăm că accesarea Platformei și plasarea comenzii ar putea urmări un scop ilicit sau ar putea cauza prejudicii Geek Network, afiliaților sau partenerilor noștri.
- Oricare dintre termenii și condițiile din prezentul document nu au fost respectați.
3.4.2.2. În cazul în care Geek Network anulează comanda conform condițiilor de mai sus, după efectuarea și încasarea prețului, îți vom returna prețul încasat, cu excepția eventualelor comisioane bancare, care sunt în sarcina ta. Aceasta se va face sub condiția returnării produselor deja livrate, dacă acestea au fost livrate deja.
3.4.2.3. Dacă dorești modificarea unei comenzi după înregistrarea acesteia, poți solicita modificarea doar până la confirmarea comenzii de către Geek Network. Modificarea se poate face prin opțiunea disponibilă în contul tău de utilizator sau prin email la contact@geeknet.ro. După confirmarea comenzii, modificarea poate presupune anularea comenzii și plasarea unei noi comenzi, cu riscul ca produsele să nu mai fie disponibile sau să se aplice alte condiții de vânzare. Termenele de procesare și livrare pot fi prelungite, iar modificarea poate implica costuri suplimentare (de exemplu, în cazul plății prin credit, dacă modificarea presupune costuri suplimentare pentru aprobarea finanțatorului).
3.4.3. Livrarea Comenzilor (Politica de livrare)
3.4.3.1. Livrarea produselor va fi realizată de curierii parteneri Geek Network, în termenul estimat și comunicat împreună cu confirmarea comenzii sau printr-un mesaj separat, ulterior confirmării acesteia. Termenul de livrare indicat este orientativ, bazat pe experiențele anterioare din zonele respective, și poate suferi modificări. În acest caz, vom depune toate eforturile pentru a te notifica în timp util. Nu vom fi responsabili pentru întârzierile în livrarea produselor cauzate de factori care nu ne sunt imputabili sau din vina terților implicați în procesul de livrare (de exemplu: transportator, curier etc.). Geek Network își rezervă dreptul ca, în anumite situații, livrarea comenzii să fie condiționată de încasarea prealabilă a valorii acesteia sau de aprobarea entităților financiare în cazul comenzilor achitate prin credit sau alte modalități de plată în rate (de exemplu: card de debit), iar acest aspect îți va fi adus la cunoștință în mod expres.
3.4.3.2. Livrarea produselor va fi realizată cu costuri suplimentare sau gratuit, în funcție de condițiile specifice fiecărei comenzi, care îți vor fi comunicate înainte de înregistrarea acesteia. Dacă este cazul, te vom informa despre opțiunile de livrare disponibile, iar tu vei putea alege una dintre acestea înainte de finalizarea comenzii.
3.4.3.3. În cazul în care Geek Network suportă costurile de livrare/transport, vom stabili unilateral modalitatea de livrare (prin personal propriu sau terți subcontractați selectați exclusiv de Geek Network). Îți vom comunica detaliile relevante pentru livrare (de exemplu, AWB) la momentul confirmării comenzii sau ulterior acestui moment. Termenul de livrare este, în mod uzual, de 1-4 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii.
3.4.3.4. Momentul livrării comenzii, în cazul transportului asigurat de Geek Network sau prin terți contractați de acesta, se consideră a fi atunci când tu, în calitate de cumpărător (sau persoana desemnată de tine), intri în posesia produsului comandat.
3.4.3.5. Dacă ai optat pentru serviciul „verificare la livrare” sau acesta este oferit de către Geek Network, îți recomandăm să verifici cu atenție produsele la momentul livrării, în prezența curierului. În cazul în care produsele prezintă defecte, îți recomandăm să le returnezi curierului și să menționezi defectele în documentul care-ți va fi prezentat spre semnare. Dacă nu refuzi coletul și nu menționezi aceste defecte, îți vei asuma integral starea produselor la momentul livrării, iar produsele se vor considera conforme cu starea estetică și specificațiile contractate. Astfel, nu vei mai putea formula plângeri ulterioare, iar orice eventual prejudiciu va fi suportat de tine, cu excepția cazului în care vei dovedi că produsul prezenta disfuncționalități (neconformități față de specificațiile de stare) care nu puteau fi identificate la momentul livrării.
3.4.3.6. Comanda va fi livrată către tine, în calitate de cumpărător și titular al comenzii, la adresa comunicată prin comandă. În cazul în care o altă persoană va primi comanda în locul tău, te rugăm să ne notifici acest lucru în prealabil, pentru a putea efectua modificările necesare. Nu răspundem pentru eventualele prejudicii sau situații neplăcute care pot apărea din cauza faptului că o altă persoană decât cumpărătorul sau o persoană desemnată explicit de cumpărător a preluat comanda. Partenerul nostru responsabil cu livrarea va încerca să livreze comanda de trei ori. Dacă în toate aceste încercări livrarea nu are loc, comanda va fi returnată către Geek Network, iar noi ne rezervăm dreptul de a refuza procesarea unor comenzi viitoare plasate de tine pe platformă, indiferent de modalitatea prin care sunt efectuate (direct, prin interpuși sau folosind alte informații de contact). Livrarea se va considera finalizată atunci când semnezi documentul de transport furnizat de curier sau un alt document de livrare (de exemplu, factura fiscală) în cazul livrărilor efectuate de Geek Network.
3.4.3.7. Vom depune toate eforturile pentru a asigura ambalarea corespunzătoare a produselor, împreună cu specificațiile și toate documentele necesare pentru livrare.
3.4.3.8. Ne rezervăm dreptul de a întârzia sau anula orice livrare a produselor comandate, în cazul în care aceasta nu poate fi onorată din motive independente de voința noastră, inclusiv, dar fără a se limita la: evenimente de forță majoră, acte de terorism, proteste, tulburări civile, condiții meteo extreme, campanii promoționale de tip Black Friday, etc.
3.4.4. Prețuri. Facturare. Modalități de plată
Pentru a beneficia de produsele noastre, trebuie să plătești prețul de vânzare sau prețul Geek, așa cum este acesta afișat pe site sau comunicat la momentul înregistrării comenzii, prin una din modalitățile disponibile (plată cu cardul, transfer bancar, numerar la livrare etc.).
3.4.4.1. Prețul de vânzare sau prețul Geek al produsului este afișat pe platformă sau comunicat clientului înainte de înregistrarea comenzii, este exprimat în Lei și poate include sau nu TVA, conform legislației în vigoare. Orice taxe de transport sau livrare nu sunt incluse, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres acest lucru înainte de înregistrarea comenzii. Prețul de vânzare sau prețul Geek este prețul la care cumpărătorul poate achiziționa produsul de pe platformă, corespunzător stării și condiției estetice selectate, și este stabilit unilateral de Geek Network, conform politicii sale comerciale. Geek Network își rezervă dreptul de a actualiza oricând prețurile de vânzare ale produselor. Orice actualizare va înlocui prețurile afișate anterior pentru respectivele produse, fără a afecta prețul de vânzare pentru produsele ce fac obiectul comenzilor deja confirmate.
3.4.4.2. Prețul de Retail sau Prețul de Nou
Pe site vei găsi informații despre Prețul de Retail sau Prețul de Nou al produsului, care reprezintă prețul mediu de vânzare, calculat ca medie aritmetică a prețurilor de vânzare afișate de patru magazine online relevante pe piața românească. Aceste magazine sunt selectate în funcție de oferta de produse, vizibilitate și volum de vânzări, iar prețul reflectă valoarea unui produs nou și sigilat din aceeași marcă.
Prețul de vânzare luat în calcul este cel afișat de fiecare dintre cele patru magazine online și poate include eventuale discounturi sau promoții aplicabile la momentul colectării informației de către Geek Network. Totuși, prețul de vânzare utilizat pentru calcularea Prețului de Retail sau Prețului de Nou nu va include promoții sau reduceri ulterioare colectării informației de preț.
În cazul în care nu sunt disponibile prețuri de vânzare pentru un anumit produs la toate cele patru magazine online de referință, calculul Prețului de Retail sau Prețului de Nou va fi făcut ca medie aritmetică a prețurilor disponibile. Dacă pentru un produs există informații de preț doar într-un singur magazin online, acest preț va fi considerat ca preț mediu de vânzare din retail. În cazurile în care niciunul dintre magazinele de referință nu furnizează prețuri pentru un produs, Prețul de Retail sau Prețul Geek va fi calculat independent de Geek Network, pe baza unor criterii obiective, care pot varia în funcție de situația specifică a produsului pe piață.
Scopul afișării Prețului de Retail/Prețului de Nou este exclusiv informarea utilizatorilor platformei, clienților și potențialilor cumpărători despre diferența de preț dintre produsele noi și cele din categoria second hand / utilizate / expuse și oferite spre vânzare de Geek Network, pentru ca aceștia să poată lua o decizie de cumpărare informată și asumată.
3.4.4.3. Aplicarea Voucherului
În cadrul anumitor campanii promoționale disponibile pe site, vei putea adăuga un voucher înainte de înregistrarea comenzii și efectuarea plății, în secțiunea special dedicată. Dacă nu aplici voucherul, pierzi beneficiile asociate acestuia și Geek Network nu va fi responsabil pentru niciun prejudiciu rezultat din aceasta. De asemenea, Geek Network nu este obligat să-ți acorde aceleași beneficii într-o altă formă. Cu excepția cazului în care se prevede expres în cadrul campaniei promoționale, voucherele nu se cumulează cu alte beneficii și nu poate fi utilizat mai mult de un voucher per comandă.
3.4.4.4. Modalitățile de plată disponibile
Pentru achitarea produselor comandate pe Platformă, modalitățile de plată disponibile includ, dar nu se limitează la, următoarele: plata numerar la livrare (ramburs), plata online cu cardul de debit sau credit, și plata prin ordin de plată. Modalitățile exacte de plată vor fi indicate pe Platformă, în formularul de comandă, înainte de înregistrarea acesteia.
3.4.4.5. Plata prin transfer bancar/ordin de plată
În cazul în care alegi plata prin transfer bancar sau ordin de plată, plata se va considera efectuată (finalizată) numai atunci când suma va fi încasată în contul Geek Network indicat pe factura proformă/fiscală. Te rugăm să ții cont că, de la momentul efectuării plății, pot trece până la 7 zile lucrătoare până când plata va fi identificată și înregistrată în contul nostru. Până în acel moment, plata nu va fi considerată finalizată.
3.4.4.6. Factura fiscală
În funcție de modalitatea de plată aleasă, îți vom emite factura fiscală pentru produsele comandate și achitate. Este responsabilitatea ta să ne furnizezi toate informațiile necesare pentru emiterea corectă a facturii, conform legislației în vigoare. Te rugăm să fii atent atunci când introduci datele, deoarece nu vom putea modifica datele din facturile emise. În cazul plății prin transfer bancar, vom emite inițial o factură proformă, iar după finalizarea plății sumei menționate în aceasta, vom emite factura fiscală corespunzătoare.
3.4.4.7. Transmiterea facturii
În mod general, îți vom trimite factura aferentă comenzii pentru produsele vândute și livrate în format electronic, prin e-mail și/sau în contul tău de client. Te încurajăm să verifici constant contul tău de client, iar de asemenea, mesajele noastre pot ajunge în folderul SPAM, așadar te rugăm să verifici și acolo.
3.4.4.8. Plăți cu cardul bancar
Conform legislației în vigoare din România, atunci când acceptăm plata cu cardul bancar, nu vom solicita plăți suplimentare (de exemplu, contravaloarea comisioanelor bancare).
3.4.4.9. Costuri suplimentare la plățile online
În cazul plăților online, Geek Network nu poate fi ținut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar pe care l-ai putea suporta, în afară de prețul produsului achiziționat. Aceste costuri suplimentare pot include, dar nu se limitează la, comisioane de transfer bancar sau comisioane de conversie valutară aplicate de banca emitentă a cardului, în cazul în care moneda de emitere a cardului diferă de moneda în care se efectuează plata.
3.4.4.10. Desființarea contractului din cauza neplății
În cazul în care comanda este livrată, dar plata nu este finalizată cu succes din motive care nu țin de Geek Network, contractul încheiat între noi va fi considerat desființat de drept/anulat. În această situație, ai obligația de a returna produsele din comanda ta în termen de 3 zile de la solicitarea formulată de Geek Network.
3.4.5. Transferul proprietății asupra Produselor
Proprietatea asupra produselor va fi transferată către tine, în calitate de cumpărător, la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare la distanță, cu condiția finalizării cu succes a plății prețului, așa cum este menționat în factura proformă/fiscală.
3.4.6. Dreptul de retragere al Clientului / Dreptul de retur
Conform legislației, în calitate de consumator, ai dreptul de a renunța la contract în termen de 14 zile. Acest drept poate presupune, în funcție de tipul de contract, și obligația ta de a returna produsul achiziționat. Nu ești obligat să ne justifici decizia de retragere, iar dacă respectă toate condițiile, îți vom rambursa suma achitată.
3.4.6.1. Exercitarea Dreptului de retragere
În calitate de consumator cumpărător, ai dreptul de a denunța unilateral contractul („dreptul de retragere”) în termen de 14 zile calendaristice („perioada de retragere”), fără a fi nevoit să justifici decizia și fără a suporta alte costuri, în afara celor stabilite de lege. Dreptul de retragere se aplică pentru contract în integralitatea sa (de exemplu, pentru toate produsele din comandă). Dreptul de retragere poate fi exercitat printr-o cerere expresă, iar tu ai obligația de a returna produsele în termen de 14 zile de la transmiterea cererii. Geek Network, la rândul său, va avea obligația de a îți returna suma achitată în același termen.
3.4.6.2. Dreptul de retur
Dreptul de retur poate fi exercitat pentru întreaga comandă sau doar pentru anumite produse din comandă. În anumite perioade, conform strategiilor comerciale ale Geek Network și eventualelor campanii în derulare, este posibil să beneficiezi de un termen extins pentru exercitarea dreptului de retur (de exemplu, un termen de 30 de zile pentru retur). În acest caz, termenul extins de retur va înlocui termenul standard de 14 zile, iar celelalte condiții referitoare la exercitarea acestui drept vor rămâne aplicabile, cu excepția unei dispoziții contrare.
3.4.6.3. Expirarea dreptului de retragere
Dreptul legal de retragere, adică dreptul consumatorului cumpărător de a denunța unilateral contractul, expiră în termen de 14 zile calendaristice de la:
(a) data încheierii contractului, în cazul contractelor ce au ca obiect servicii;
(b) ziua în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta intră în posesia fizică a produselor, după cum urmează:
(i) în cazul unei comenzi ce conține produse multiple care sunt livrate separat, ziua în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui produs care constă în mai multe loturi sau piese, ziua în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese.
3.4.6.4. Expirarea dreptului de retur
Dreptul tău de retur, adică dreptul de a returna produsele achiziționate, expiră în termen de 14 zile calendaristice de la datele menționate la articolul 3.4.6.3, litera b).
3.4.6.5. Modalități de informare pentru exercitarea Dreptului de retragere
Pentru exercitarea dreptului de retragere, trebuie să ne informezi despre decizia ta de retragere din contract în termenul menționat la articolul 3.4.6.3. Poți face acest lucru prin intermediul formularului de retragere disponibil pe platformă sau prin transmiterea intenției tale de retragere în scris, folosind una dintre modalitățile de comunicare agreate (email sau formular de contact). Dacă optezi pentru dreptul de retur, trebuie să ne informezi despre această intenție în termenul menționat la articolul 3.4.6.4, folosind aceleași modalități de comunicare.
3.4.6.6. Returnarea produselor
După ce ai transmis cererea de retragere sau de returnare a produselor, trebuie să returnezi produsele în termenul menționat la articolul 3.4.6.1 (14 zile de la transmiterea cererii de retragere). Te rugăm să nu trimiti produsele retur înainte de a urma pașii descriși pe platformă. Nu vom fi responsabili pentru niciun prejudiciu sau cost suplimentar pe care le-ai putea suporta dacă nu urmezi pașii descriși sau dacă ne furnizezi informații eronate pentru retur.
3.4.6.7. Termenul pentru returnarea produselor
În cazul exercitării dreptului de retragere, cumpărătorul trebuie să returneze produsele sau să le înmâneze Geek Network sau unei persoane autorizate de aceasta să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care clientul a comunicat decizia de retragere. Termenul este considerat respectat dacă produsele sunt trimise către Geek Network înainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.
3.4.6.8. Costurile returnării produselor
Clientul va suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care Geek Network acceptă să suporte aceste costuri și informează clientul în acest sens.
3.4.6.9. Rambursarea sumelor pentru retur
În cazul unui retur efectuat în urma exercitării Dreptului de retragere, Geek Network va rambursa toate sumele primite de la client, inclusiv, după caz, costurile de livrare, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care a fost informată despre decizia clientului de retragere. În cazul unui retur ca urmare a Dreptului de retur, Geek Network va rambursa doar contravaloarea produsului returnat, după ce acesta va fi primit și verificat, având posibilitatea de a deduce orice diminuări de valoare cauzate de client.
3.4.6.10. Condițiile de returnare a produselor
Produsele returnate către Geek Network trebuie să fie în aceeași condiție în care au fost livrate. Geek Network nu va rambursa sumele aferente produselor care au suferit modificări ale stării inițiale. De exemplu, un produs achiziționat în stare „Foarte Bună” și returnat în stare „Bună” sau „Decentă”, sau un produs care a suferit defecte agreate la achiziție, dar care devin mai evidente la returnare.
3.4.6.11. Modalitatea de rambursare
Rambursarea se va efectua, de regulă, prin transfer bancar (IBAN) către contul clientului, deoarece Geek Network nu poate rambursa prin mandat poștal sau numerar. Contul bancar trebuie să fie pe numele persoanei care a plasat comanda. Dacă titularul contului este o altă persoană, Geek Network poate solicita informații suplimentare referitoare la această persoană, rezervându-și dreptul de a refuza rambursarea în cazul în care aceste informații nu sunt furnizate. În cazuri excepționale, Geek Network poate rambursa suma utilizând o metodă alternativă convenită cu clientul.
3.4.6.12. Rambursarea costurilor suplimentare
Geek Network nu va rambursa costurile suplimentare în cazul în care clientul a ales un tip de livrare mai scump decât livrarea standard oferită de Geek Network.
3.4.6.13. Amânarea rambursării
Geek Network poate amâna rambursarea până la recepționarea produselor returnate sau până când clientul va furniza o dovadă că produsele au fost trimise înapoi. În cazul Dreptului de retur, rambursarea va fi amânată până la primirea și verificarea produselor returnate.
3.4.6.14. Excepții la Dreptul de retragere
Conform legislației în vigoare, Dreptul de retragere nu se aplică în următoarele cazuri:
- (i) Pentru contractele de prestări servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă execuția a început cu acordul prealabil al clientului și acesta a fost informat că va pierde dreptul de retragere după completarea serviciilor.
- (ii) Pentru achizițiile făcute de persoane juridice, cu excepția cazului în care Geek Network decide altfel.
3.4.6.15. Cazuri în care Dreptul de retragere nu se aplică
Dreptul de retragere și dreptul de retur nu se aplică în următoarele cazuri:
- (a) Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri sau zgârieturi (care nu au fost semnalate ca defecte estetice în termen de 48 de ore de la livrare).
- (b) Produse care s-au deteriorat din vina cumpărătorului, ca urmare a ambalării necorespunzătoare.
3.4.6.16. Diminuarea valorii produselor returnate
La primirea produselor returnate, Geek Network va efectua o verificare estetică a acestora. Dacă produsele sunt returnate într-o stare diferită față de cea în care au fost primite (de exemplu, lipsuri sau deteriorări), Geek Network poate diminua suma rambursată, în funcție de costurile suportate. Clientul va fi informat cu privire la suma ce va fi rambursată după inspecția produsului. Dacă clientul nu este de acord cu această sumă sau dacă produsul a suferit schimbări majore, Geek Network va oferi clientului posibilitatea de a primi produsul înapoi, pe cheltuiala acestuia. În caz de rambursare fără o verificare completă a produsului, Geek Network își rezervă dreptul de a recupera orice daune/prejudicii în cazul în care se constată ulterior o diminuare a valorii produsului din vina clientului.
4. Proprietate Intelectuală
Tot conținutul de pe Site/Platformă, inclusiv dar fără a se limita la texte, imagini, logo-uri, denumiri comerciale, mărci înregistrate și drepturi de autor, este deținut exclusiv de Geek Network sau de licențiatorii Platformei. Utilizatorul se angajează să respecte aceste drepturi de proprietate intelectuală și să nu folosească informațiile de pe Platformă fără acordul prealabil al Geek Network.
4.1. Drepturile de Proprietate Intelectuală
Denumirile comerciale, mărci, drepturile de autor și orice alte drepturi de proprietate intelectuală înregistrate sau în curs de înregistrare referitoare la Produse și Servicii publicate pe Platformă sunt și vor rămâne proprietatea exclusivă a Geek Network sau, după caz, a licențiatorilor acesteia. Utilizatorul nu va avea niciun drept și nu va putea face nici o pretenție asupra acestora.
4.2. Protejarea Drepturilor de Proprietate Intelectuală
Utilizatorul Platformei se angajează să nu întreprindă acțiuni care ar putea aduce atingere drepturilor prevăzute la Art. 4.1. Utilizatorul nu va folosi niciun semn grafic, denumire sau element similar sau identic cu cele publicate pe Platformă, direct sau indirect, în niciun scop, fără acordul prealabil al Geek Network.
4.3. Utilizarea Informațiilor de pe Platformă
Toate informațiile disponibile pe Platformă (incluzând, dar fără a se limita la imagini statice sau dinamice, texte, logo-uri, simboluri, video-uri etc.), indiferent de forma de prezentare, și orice informație trimisă prin email sau prin orice alt mijloc de comunicare de către Geek Network sunt și rămân proprietatea exclusivă a Geek Network. Utilizatorul are dreptul de a copia, transfera și/sau utiliza aceste informații doar în scopuri personale sau în afaceri private, atâta timp cât nu intră în conflict cu interesele Geek Network sau cu termenii acestui document.
4.4. Interzicerea Utilizării Neautorizate a Conținutului
Este strict interzisă utilizarea conținutului disponibil pe Platformă în orice alt scop decât cele permise expres de acest document sau, în mod distinct, de Geek Network.
5. Publicitate și Comunicări Comerciale. Campanii Promoționale
Atunci când dorim să îți trimitem materiale comerciale sau publicitare, solicităm consimțământul tău în prealabil.
5.1. Consimțământ pentru Comunicări Comerciale
Utilizatorul își poate exprima consimțământul pentru a primi Comunicări comerciale prin email, SMS sau apeluri telefonice, bifând opțiunea corespunzătoare în momentul înregistrării adresei de email sau a numărului de telefon pe Platforma Geek Network.
5.2. Revocarea Consimțământului
Utilizatorul poate oricând să revoce consimțământul acordat pentru primirea Comunicării comerciale prin următoarele metode:
- Transmiterea unei solicitări în scris la adresa de email din secțiunea „Contact” a Platformei sau prin orice altă metodă pusă la dispoziție de Geek Network. În acest caz, revocarea va produce efecte în cel mult 48 de ore de la solicitare;
- Renunțarea directă la primirea Newsletterelor sau altor Comunicări comerciale, accesând link-ul dedicat din orice Newsletter;
- Bifarea opțiunii de retragere a consimțământului în secțiunea specifică din Platformă.
5.3. Modificarea Opțiunii de Consimțământ
Utilizatorul va putea modifica opțiunea inițială de acord sau refuz privind Comunicările comerciale în orice moment. Această posibilitate va fi menționată în toate Comunicările comerciale trimise de Geek Network.
5.4. Parteneri Contractuali
Newsletterele și Comunicările comerciale ale Geek Network sunt trimise prin Parteneri contractuali specializați. Aceștia au acces la datele personale ale Utilizatorilor și prelucrează aceste date conform Politicii Geek Network de prelucrare a datelor cu caracter personal, disponibilă pe Platformă.
5.5. Efectele Renunțării la Comunicări Comerciale
Renunțarea la primirea Newsletterelor sau altor Comunicări comerciale va produce efecte doar pentru viitor, fără a afecta Comunicările comerciale deja trimise înainte de retragerea consimțământului.
5.6. Selectarea Destinatariilor Comunicării Comerciale
Geek Network își rezervă dreptul de a selecta, în mod justificat și unilateral, persoanele căror le trimite Newslettere și alte Comunicări comerciale. Geek Network nu va fi trasă la răspundere pentru selecția destinatarilor, indiferent de opțiunile acestora.
5.7. Campanii Promoționale
În cazul Campaniilor promoționale desfășurate de Geek Network, regulile prezentului document se vor completa cu cele ale Regulamentului dedicat fiecărei Campanii. În caz de neconcordanță între cele două documente, reglementările mai favorabile pentru Consumator vor prevala. În cazul în care Campaniile promoționale includ reduceri ale prețurilor de vânzare, Geek Network se va conforma obligațiilor legale, inclusiv publicarea prețului anterior de vânzare, acolo unde este cazul.
6. Răspunderea în Procesul de Utilizare a Platformei
Ești răspunzător pentru comenzile plasate, datele furnizate și modul în care utilizezi Platforma noastră.
6.1. Conținut Generat de Utilizatori
6.1.1. Responsabilitatea asupra Conținutului
Tot conținutul pe care îl postezi pe Platformă (de exemplu, Recenziile Produselor) este responsabilitatea ta exclusivă, ca persoană care ai creat și publicat respectivul conținut.
6.1.2. Monitorizarea și Îndepărtarea Conținutului
Geek Network nu monitorizează în mod constant conținutul postat de Utilizatori, însă își rezervă dreptul de a face acest lucru și de a elimina orice conținut care încalcă termenii și condițiile acestui document, legislația aplicabilă, sau principiile de bună cuviință, respect și limbaj adecvat. De asemenea, va fi eliminat conținutul raportat de terți care încalcă drepturi de autor, drepturi de proprietate intelectuală, sau care aduce prejudicii altor persoane sau nu este conform realității.
6.1.3. Repararea Prejudiciilor
În cazul în care Geek Network va fi tras la răspundere pentru conținutul postat de Utilizatori, ne rezervăm dreptul de a solicita Utilizatorului respectiv repararea integrală a prejudiciului suferit ca urmare a acestui conținut.
6.1.4. Acuratețea Conținutului Postat
Geek Network nu garantează și nu susține acuratețea sau veridicitatea conținutului postat de Utilizatori prin intermediul Platformei. De asemenea, Geek Network nu sprijină și nu își asumă responsabilitatea pentru părerile exprimate de Utilizatori în legătură cu Serviciile și Produsele disponibile pe Platformă. Utilizatorii sunt singurii răspunzători pentru conținutul pe care îl publică.
6.1.5. Expunerea la Conținut Inadecvat
Prin utilizarea Platformei, ești de acord că poți fi expus unui conținut care poate fi defăimător, denigrator, inexact sau inadecvat. De asemenea, pot apărea postări care induc în eroare. Deși Geek Network va depune eforturi pentru a asigura publicarea responsabilă a conținutului de către Utilizatori, nu va fi răspunzătoare pentru conținutul postat de aceștia. Aceasta include, dar nu se limitează la erori sau omisiuni, sau orice prejudiciu, material sau moral, direct sau indirect, generat de conținutul postat pe Platformă, transmis prin email sau pe rețelele de socializare, sau publicat în orice alt mod de către Utilizatori.
6.2. Folosirea Platformei
6.2.1. Condiții de Utilizare a Platformei
Prin prezentul document, iei la cunoștință, accepți și te obligi să nu folosești Platforma în următoarele moduri:
a) În orice mod care încalcă legislația aplicabilă, reglementările locale sau naționale, sau orice ordin al unei instanțe din orice jurisdicție relevantă.
b) În scopuri care nu sunt permise de acest document.
c) În orice mod care încalcă drepturile de autor, marca comercială sau alte drepturi de proprietate intelectuală, sau alte drepturi private sau contractuale ale altor persoane sau entități.
d) Pentru a distribui reclame de orice fel sau pentru a transmite mesaje false sau înșelătoare, inclusiv cu privire la concurență.
e) Pentru a hărțui, amenința sau intimida orice alt Utilizator sau Vizitator al Platformei, indiferent de intenție.
f) Pentru a promova sau incita la rasism, violență, ură, agresiune fizică sau morală.
g) În mod abuziv, defăimător, inexact, obscen, jignitor sau explicit sexual.
h) Pentru a posta fotografii sau imagini ale altei persoane fără permisiunea acesteia, sau fără permisiunea unui tutore legal în cazul minorilor.
i) Pentru a promova activități ilegale sau pentru a încuraja achiziționarea, desfășurarea sau începerea unor activități ilicite.
j) Pentru a accesa, manipula, deteriora sau utiliza zone din Platformă care nu sunt publice (ex: servere sau echipamente ale Geek Network).
k) Pentru a accesa sau încerca să accesezi datele altor Utilizatori sau Vizitatori, sau pentru a verifica vulnerabilitățile sistemului Platformei.
l) În mod intenționat sau nu, pentru a induce în eroare sau a înșela alți Utilizatori sau Vizitatori ai Platformei.
m) Pentru a introduce malware, viruși sau orice software care poate dăuna funcționării Platformei.
n) Pentru a perturba accesul oricărui Utilizator sau Vizitator prin atacuri precum flooding, spamming sau DDoS.
o) Pentru a copia, modifica sau distribui conținutul altor Utilizatori fără permisiunea acestora.
p) În scopuri comerciale nepermise de acest document, fără acordul Geek Network.
q) Pentru a ocoli măsurile utilizate pentru a preveni sau restricționa accesul la Platformă.
r) Pentru a solicita sau furniza servicii ilegale.
s) Pentru a colecta informații despre alți Utilizatori sau Vizitatori fără consimțământul acestora.
t) Pentru a obține acces neautorizat la Platformă, la serverele pe care sunt stocate datele sau la orice bază de date conectată.
u) Pentru a falsifica orice antet de pachete TCP/IP sau pentru a trimite informații sursă alterate.
v) Pentru a razui, crawl, salva sau utiliza Platforma în scopuri de phishing, spam sau trolling.
w) Pentru a promova sau solicita implicarea în orice platformă politică, religioasă, cult sau sectă.
6.2.2. Responsabilitatea pentru Securitatea Contului
Vei păstra în siguranță adresa de e-mail (user name-ul) și parola aferente Contului tău. Ești singurul responsabil pentru orice utilizare frauduloasă a acestora de către un terț.
6.2.3. Limitarea Răspunderii pentru Disfuncționalități
Geek Network va depune toate eforturile pentru a asigura funcționarea optimă a Platformei, însă nu va fi responsabilă pentru niciun prejudiciu cauzat Utilizatorilor sau terților în cazul unor disfuncționalități tehnice (ex: imposibilitatea temporară de a accesa un link pe Platformă).
7. Solicitări și sesizări
7.1. Contact pentru Nelămuriri sau Probleme
Ne poți contacta în scris, la adresa de e-mail contact@geeknet.ro, pentru orice nelămuriri sau probleme legate de Serviciile sau Produsele oferite de Geek Network. Acestea pot include, dar nu se limitează la, identificarea și corectarea erorilor apărute în procesul de introducere a datelor, încălcarea drepturilor de autor, informații incorecte sau alte aspecte legate de Platformă.
7.2. Tratamentele Sesizărilor și Reclamațiilor
Orice sesizare sau reclamație primită va fi tratată cu maximă atenție, pentru a-ți asigura o experiență plăcută și fără probleme pe Platformă. Ne angajăm să gestionăm aceste solicitări într-un mod responsabil și prompt.
7.3. Soluționarea Amiabilă a Sesizărilor
Geek Network va depune toate diligențele rezonabile pentru a soluționa orice sesizări sau reclamații într-un mod amiabil. Îți recomandăm să ne contactezi dacă întâmpini nemulțumiri legate de Produse sau Servicii, de modul în care îți poți exercita drepturile ca Utilizator sau Client, de informațiile furnizate pe Platformă, funcționalitatea acesteia sau interacțiunea cu angajații Geek Network și Partenerii săi (ex: curierii). Vom căuta să găsim împreună soluția cea mai bună pentru tine.
7.4. Soluționarea Litigiilor
În cazul în care nu vei fi mulțumit de soluția propusă și ai calitatea de Consumator, poți apela la soluționarea litigiilor prin instanțele judecătorești sau la soluționarea alternativă a litigiilor, disponibilă prin intermediul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (Platforma SAL, accesibilă la https://anpc.ro/ce-este-sal/). De asemenea, poți utiliza Platforma de Soluționare a Litigiilor Online a Comisiei Europene, accesibilă la https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.
8. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Geek Network garantează că prelucrarea tuturor datelor cu caracter personal, la care va avea acces pentru îndeplinirea obligațiilor în relația cu Vizitatorii, Utilizatorii și Clienții Platformei, se va face în conformitate cu reglementările legale și cu măsuri adecvate de securitate. Acest proces va respecta normele aplicabile atât la nivel național, cât și european.
Toate informațiile relevante despre cum prelucrăm datele tale cu caracter personal sunt detaliate în secțiunea Principii de procesare a datelor cu caracter personal, disponibilă pe Platformă.
9. Modificările Termenilor și Condițiilor
Este posibil ca, în funcție de legislația aplicabilă, funcționalitățile Platformei, strategia de afaceri a Geek Network și alte considerații, să fie necesar să actualizăm acești Termeni și Condiții. În cazul unor modificări, te vom notifica corespunzător prin diverse canale (ex: pop-up, push notification, e-mail etc.).
De asemenea, vei putea accesa întotdeauna pe Platformă versiunea actualizată a acestor Termeni, care va include data de intrare în vigoare. Noua versiune va fi aplicabilă doar pentru viitor și nu va afecta contractele aflate deja în derulare, cu excepția cazului în care părțile implicate sunt de acord cu modificările.